Μαθαίνουμε τον κύκλο του χρόνου

Η αίσθηση του χρόνου είναι ιδιαίτερα σημαντική. Οι έννοιες, όμως, του χρόνου, των εποχών των μηνών είναι αφηρημένες και συχνά η διαδικασία εμπέδωσής τους είναι αρκετά σύνθετη για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με τους μαθητές του  τμήματος  Γ4 μιλήσαμε για την εναλλαγή των εποχών και κατ’ επέκταση για τη διαδοχή των μηνών. Μέσα από βιωματικές και διαθεματικές δράσεις …

–  συζητήσαμε για τους μήνες και τα χαρακτηριστικά τους, αναφέραμε για αυτούς παροιμίες και επιχειρηματολογήσαμε για το ποιοι από αυτούς είναι οι αγαπημένοι μας…

–  μάθαμε πόσες ημέρες έχει ο κάθε μήνας(σε αυτό μας βοήθησε και το κόλπο με τη μπουνιά μας) …τους ομαδοποιήσαμε σε κάθε εποχή, και αφού τους ταιριάξαμε με σημαντικές γιορτές, επετείους, ορόσημα κ.λπ. (π.χ. Ιανουάριος-Πρωτοχρονιά, Φεβρουάριος-Απόκριες), τους τοποθετήσαμε στη θήκη της εποχής που ανήκουν…

–   βρήκαμε το μήνα γέννησής τους, αλλά και αυτούς των φίλων τους…

–  παρατηρήσαμε πόσο άλλαξε ο καιρός και περιγράψαμε τις αλλαγές στην αυλή του σχολείου μας…

–  μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα και τα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ που έχουμε/χρειαζόμαστε ανάλογα με το τι καιρό κάνει…

–  απολαύσαμε την ταινία που αφορά το μύθο της Περσεφόνης και τις τέσσερις εποχές, την οποία μετά σχολιάσαμε και ξαναδιηγηθήκαμε …

–  ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «12 Μήνες Αθλητές» από το δίσκο «ΕΔΩ ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ».

–  συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με γλωσσικές, αλλά και δημιουργικές δραστηριότητες…

–  ζωγραφίσαμε υπό τους ήχους του Vivaldi «Τέσσερις εποχές»…

Δείγμα εργασίας τους…

Μαθαίνουμε τον κύκλο του χρόνου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κύλιση προς τα επάνω